Poszukuję - wzoru lub rozpracowania bransoletki
lilia - Pon 19 Maj, 2008 16:50 Temat postu: wzoru lub rozpracowania bransoletki Witam!
Prawie dokańczam mój pierwszy frywolitkowy naszyjnik, a już zachwyciłam się tą bransoletką
czy ktoś z was może mi pomóc w rozpracowaniu schematu na to cudo? Jestem początkująca i nie wiem jak się za to zabrać na ten czas potrafię zrobić kółeczka i łańcuszki z koralikami nie wiem jednak jak zrobić aby wsadzić te koraliki - tutaj róże, w środek, pomiędzy kółeczkami.
Co i jak... robić?
Bet - Pon 19 Maj, 2008 17:19
wydaje mi się że robisz jedno kółeczko potem drugie i przeciągasz obie nitki przez koralik,
i dalej kółeczko łącząc kółeczka na pikotce wrabiasz koralik
wielki znawca ze mnie nie jest ale ja bym tak próbowała
skrzacik - Pon 19 Maj, 2008 18:03
to jest bardzo piekna bransoletka i prosta w wykonaniu:
zaczynasz od 'koniczynki (na rysunku po lewej stronie). dolaczasz koraliki w trakcie pracy. to znaczy w czasie wykonywania bocznego pikotka, dlatego musi on byc dosc dlugi ale dopasowany do koralika.
koleczka robisz raz jednym czolenkiem raz drugim. przechodzisz do nastepnego 'kompletu' kółeczek zostawiajac w srodku nici z czolenka na taka odleglość jaka winiknie z wielkosci koralika i robisz kolejna pare koleczek.
jak juz osiagniesz wlaściwa długość bransoletki bierzesz rózyczke i najnormalniej w swiecie przyszywasz ja do tych nici ktore sa w środku.
powodzenia
skrzacik
Renulek - Wto 20 Maj, 2008 09:16
Skrzacik ma rację - najprostsze rozwiązania zawsze są najlepsze
można jeszcze zrobić tak, że po zrobieniu kółeczka górnego i dolnego można obie nitki przeciągnąć szydełkiem przez ten różyczkowy koralik tworząc pętelkę, przez którą przekładamy oba czółenka - potem pociągamy czółenkami tak aby nitka się naprężyła - potem znowu robimy kółeczko górne i dolne.